onsdag 19 april 2017

Doctor Strange

Bilden hittade jag på Google
Titel: Doctor Strange
Originaltitel: Doctor Strange
Genre: Äventyr, Action, Fantasy
Regissör: Scott Derrickson
Skådespelare: Benedict Cumberbatch, Tilda Swinton, Mads Mikkelsen, Rachel McAdams, Chiwetel Ejiofor
Utgivningsår: 2016
Längd: 1 timme 55 minuter
Serie: Marvel
Såg den på: flyget mellan Gran Canaria och Landvetter,1 april 2017
Betyg: 4

Handling: Stephen Vincent Strange är en briljant men arrogant kirurg. Då hans karriär slås i spillror tar hans liv en ny riktning - att försvara världen mot ondska.

Min kommentar: Det här är inte min typ av film. Men, jag är ju en sådan person som kan välja en film tack vare en skådis, och jag kan även välja bort en film pga en skådis. Jag är ju lite svag för Benedict Cumberbatch, så då blev det helt plötsligt att jag ser en "Marvel"-film.

Då jag inte sett de andra Marvelfilmerna eller läst serietidningarna, så hade jag inte en susning om vad jag hade framför mig. Jag visste att det handlar om en superhjälte.

Specialeffekterna är fantastiska och skådespelarinsatserna är också riktigt bra. Det är en actionspäckad film med tempo närapå hela tiden. Jag tappar dock fokus en stund ungefär mitt i filmen, då Strange ska lära sig om astralkroppar och bejaka sina outnyttjade magiska krafter. Det är lite för mycket "flum" för mig.

Det är en riktigt bra film och även om det inte är min typ av film så får den betyg fyra. Tack vare fantastiska specialeffekter (och då är jag inget större fan av specialeffekter) och grymma skådespelarinsatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar