tisdag 31 januari 2017

Spotlight

Titel: Spotlight
Originaltitel: Spotlight
Genre: Drama, Thriller
Regissör: Tom McCarthy
Baserad på: -
Skådespelare: Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Liev Schreiber, John Slattery, Stanley Tucci m.fl.
Utgivningsår: 2016
Längd: 2 timmar, 3 minuter
Serie: -
Såg den på: DVD 22 januari
Betyg: 4

Handling: Spotlight är en spännande thriller som nystar upp en av de största brottshärvorna i modern tid. Vi får följa den gripande och sanna berättelsen om tidningen Boston Globes Pulitzerbelönade utredning där de ihärdiga journalisterna i tidningens "Spotlight"-team börjar gräva i påståenden om övergrepp inom katolska kyrkan.

Min kommentar: Den här filmen har liksom flimrat förbi mig ett tag, men jag har aldrig tagit tag i att se den. Det är en intressant film som tog mig med på en resa där jag får ta del av hur en av den katolska kyrkans största skandaler genom tiderna nystas upp. Det var spännande att se hur journalisterna jobbade för att publicera sin story. Det är en ganska namnkunnig uppställning i den här filmen. Men, jag har svårt för Mark Ruffalo i vanliga fall, och han övertygar mig inte i den här filmen heller. Jag gillar Liev Schreiber, men är inte van att se honom i en sådan här typ av film/roll. Han har säkert spelat i sådana här "lugna" filmer tidigare, men de har gått mig förbi.

Jag kan helt klart rekommendera filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar