fredag 6 januari 2017

Hundraettåringen som smet från notan och försvann

Bilden är lånad från SF.
Titel: Hundraettåringen som smet från notan och försvann
Originaltitel: Hundraettåringen som smet från notan och försvann
Genre: Komedi
Regissör: Måns Herngren, Felix Herngren
Baserad på:-
Skådespelare: Robert Gustafsson, Iwar Wiklander, David Wiberg, Shima Niavarani, Jens Hultén, Ralph Carlsson
Utgivningsår: 2016
Längd: 1 timme 48 minuter
Serie: "Hundraåringen"
Såg den på: Biostaden i Uddevalla 26 december 2016
Betyg: 3

Handling: Allan Karlsson och hans vänner är nu rastlösa på Bali efter ett år i lyx. Men när Allan bjuder på den oförglömligt goda läsken Folksoda så blir det fart igen. Inte bara på Allan och sällskapet, men även på hämndlystna gangsters, ryska bekanta från förr och amerikanska CIA. I uppföljaren till Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann bjuder Hundraettåringen in till ett nytt, fantastiskt kapitel om hans osannolika liv.

Min kommentar: Jag hade inga höga förväntningar på denna film, men den överraskade mig positivt. Filmen fortsätter i samma spår som Hundraåringen, man får följa med på tillbakablickar från Allans minst sagt äventyrliga liv. Men i den här filmen så är det centrerat till storyn om Folksodan. Det smäller en del även i den här filmen, till Allans stora glädje!

Du bör ha sett Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann innan du ser den här filmen, och har du inte nyligen sett den, bör du nästan se om den innan. För jag fick tänka till ett litet tag gällande någon karaktär varför h*n var med!

Filmen får en stabil trea (av fem) i betyg. Popcornen, som jag åt och som är ett måste när jag går på bio, får 4,5 av 5. Men det beror bara på att jag lyckades översalta syrrans popcorn så hon fick mina popcorn och jag tog hennes! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar