torsdag 19 januari 2017

Hail, Caesar!

Titel: Hail, Caesar!
Originaltitel: Hail, Caesar!
Genre: Komedi
Regissör: Ethan & Joel Cohen
Skådespelare: Scarlett Johansson, Channing Tatum, Jonah Hill, Josh Brolin, George Clooney, Tilda Swinton, Frances McDormand
Utgivningsår: 2016
Längd: 1 timme 46 minuter
Serie: -
Såg den på: Biostaden Jönköping 19 februari 2016
Betyg: 3

Handling: "Hail Caesar!" skildrar livet för en Fixare på en stor Hollywood-studio som under en och samma dag råkar ut för en lång rad problem som han måste lösa.

Min kommentar: Så här är det. Den här filmen såg jag bara för att George Clooney spelar en av huvudrollerna. Och att bröderna Coen har skrivit och regisserat den.

Jag kan väl säga som så här att det är inte en av de bästa filmerna jag sett. Men inte heller en av de sämsta. Jag tycker inte den riktigt lever upp till Coens andra briljanta filmer. Den är lite smårolig och jag fnissade till flera gånger, men gapskrattet uteblev. Det kan också bero på att övriga publiken i biosalongen inte skrattade. Av någon anledning så kan det låsa sig för mig då också. Risken är överhängande att gapskratten kommer när jag ser om den hemmavid! Men, missa för Guds skull inte Channing Tatum när han dansar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar