lördag 21 januari 2017

Ett år med Gilmore Girls

Bilden är lånad från Movizine
Titel: Ett år med Gilmore Girls
Originaltitel: Gilmore Girls: A Year in the Life
Genre: Drama, Komedi
Skapad av: Amy Sherman-Palladino
Baserad på: -
Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Scott Patterson mfl
Premiär: 25 november 2016
Antal avsnitt: 4
Avsnittslängd: 90 min
Såg den på: Netflix 25-26 november 2016
Betyg: 4

Handling: Vi får följa Lorelai, Rory och Emily Gilmore genom fyra årstider i Stars Hollow.

Min kommentar: När jag fick höra att det skulle bli en miniserie med Gilmore Girls så blev jag överlycklig. Jag är en av de dem som följt serien från början och engagerat mig i Lorelai, Rory, Emily, Richard, Luke och alla de andra.

Det var rena rama julafton när jag bänkade mig framför Netflix den 25 november då det var seriepremiär. Jag kom på mig själv sitta och fånle flera gånger när jag återsåg alla karaktärer. Men, det var samtidigt lite sorgligt då Edward Herrmann (Richard) gick bort för ett par år sedan. Så nu är ju även Richard död...

Serien tar vid nästan 10 år efter att Gilmore Girls slutade och varje avsnitt utspelar sig under en viss årstid. Jag tycker nog att serien håller, även om det är jättesvårt att ta in att Rory nu är 30-nånting. Hon ser ju fortfarande ut att vara runt 18-20... Lorelai och Luke har knappt åldrats heller... Vi får följa hur Emily kämpar med sorgen efter sin makes död. Rory har strulat till det kan man säga. Luke och Lorelai verkar lyckliga, samtidigt så fortsätter livet i Stars Hollow. Borgmästaren är lika fanatisk, Michel är fortfarande fransk...

Jag ser gärna en fortsättning. Och slutscenen öppnar upp för en sådan. Men, den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar