måndag 2 januari 2017

En sång för Marion

Titel: En sång för Marion
Originaltitel: Song for Marion
Genre: Dram, Komedi
Regissör: Paul Andrew Williams
Baserad på: -
Skådespelare: Gemma Arterton, Terence Stamp, Vanessa Redgrave
Utgivningsår: 2012
Längd: 1 timme 33 minuter
Serie: -
Såg den på: DVD december 2016
Betyg: 4

Handling: En äkta feel good-historia om den buttre, men kärleksfulle, Arthus som älskar sin fru Marion över allt annat, men som inte delar hennes passion för sång och uppträdande. Hon sjunger i den lokala pensionärskören, medan han har svårt att förlika sig med pensionärer som sjunger heavy metal och dansar robotdans. En dag händer det som inte får ske, Marion blir sjuk och Arthur "tvingas" ta hennes plats i kören. Ett beslut som kommer ändra hans syn på livet och sin omgivning.

Min kommentar: Det här var verkligen en feel-goodfilm, som passade mig som handen i handsken! Jag är svag för brittiska feel-goodfilmer. Engelsmännen kan den genren, den saken är klar! Det är svårt att inte fatta tycke för buttre Arthur. För någonstans innanför fasaden så ser man att det är en person som älskar sin familj! Filmen känns väldigt trovärdig, och jag har träffat några Arthur(s), så jag vet att även om han kan verka butter och bara tänka på sig själv, så vill han bara sin fru sitt bästa. Frun däremot vill leva på som vanligt... Filmen bjuder på härliga skratt men även tårar. Av oss tre som såg filmen så var det åtminstone två av oss som satt och snörvlade på ett par ställen...

Jag kan verkligen rekommendera den här filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar