söndag 22 januari 2017

Broadchurch - säsong 2

Bilden är lånad från CDON.com
Titel: Broadchurch - säsong 2
Originaltitel: Broadchurch - series 2
Genre: Deckare, Drama
Skapad av: Chris Chibnall
Baserad på: -
Skådespelare: David Tennant, Olivia Colman, Jodie Whittaker, Andrew Buchan, Matthew Gravelle
Premiär: 5 januari 2015
Antal avsnitt: 8
Avsnittslängd: ca 45 min
Såg den på: Netflix december 2016
Betyg: 4

Handling: Invånarna i staden Broadchurch försöker förlika sig med det som hänt och de plågas fortfarande av mordet på Danny, samtidigt som hans mördare förbereder sig för rättegång...

Min kommentar: Det var ett kärt återseende att få komma tillbaka till Broadchurch. Även om jag, efter att ha sett hela säsong 1, svårt att förstå hur de skulle få till en fortsättning. Men, självklart har den gripne för mordet, och som ju i princip erkände att han mördade Danny, ångrat sig. Han tar tillbaka sitt erkännande. Det borde ju inte överraska mig så värst mycket egentligen.

I den här säsongen är det en sidohistoria som jag mycket väl kunde ha varit utan, men å andra sidan hade det kanske varit svårt att få till en hel säsong om man inte tagit med den. Sidohistorien handlar om ett tidigare fall som Alec har misslyckats med.

Även om säsong 2 kanske inte naglar fast mig lika hårt som säsong 2 är den helt klart sevärd. Det blir trots allt en fyra i betyg för den här säsongen. Nu väntar jag bara på att få sätta tänderna i säsong 3 som väntas komma nu i början av 2017!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar