lördag 5 november 2016

De öde fälten

Bilden kommer från Google...
Författare: Elly Griffiths
Titel: De öde fälten
Genre: Deckare
Antal sidor: 331
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The Ghost Fields
Översättning: Gunilla Roos
Serie: Ruth Galloway #7
Utgivningsår: 2015 (min utgåva 2015)
Format: Inbunden
Källa: Biblioteket
Utläst: 4 november 2016
Betyg: 4

Baksidetext: På en byggarbetsplats i Norfolk gör man ett makabert fynd i marken: ett flygplansvrak från andra världskriget - med piloten kvar vid spakarna. Ruth Galloway inser snart att kroppen inte hör hemma i planet. Med hjälp av DNA-prov identifieras mannen som Fred Blackstock, som rapporterats saknad till havs vid krigets slut. Kriminalkommissarie Harry Nelson kopplas in för att undersöka det gamla fallet. När kvarlevorna av ytterligare en kropp hittas i området ställs saker och ting på sin spets. Vad är det egentligen som pågår? Och hur ska man tolka de anhörigas reaktion.

Min kommentar: Trots att jag ÄLSKAR böckerna om Ruth Galloway och Harry Nelson så tog det fasligt lång tid innan den sjunde boken i serien blev utläst. Något hände där någonstans i mitten av oktober. Men, när jag väl beslöt mig för att läsa klart den så tog det ju såklart bara ett par dagar så var det över. Och som vanligt när jag läst ut en bok om Ruth och Harry så är det en tomhet som kommer över mig. Jag vill veta mer! Jag vill komma dem ännu närmare in på livet. Själva kriminalgåtan kommer ibland i bakgrunden för mig, men det gör absolut ingenting.

Slutet var riktigt spännande och jag kan knappt bärga mig tills jag har den åttonde delen i min hand. Nackdelen då är att det inte finns några fler böcker om Ruth och Harry. Jag hoppas verkligen att Elly Griffiths plitar på en ny bok. Jag är långt ifrån färdig med Ruth och Harry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar