söndag 25 september 2016

Grey

Författare: E L James
Titel: Grey
Genre: Roman
Antal sidor: 559
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Grey
Översättning: -
Serie: Fifty Shades #4
Utgivningsår: 2015
Format: Storpocket
Källa: Biblioteket
Utläst: 24 september 2016
Betyg: 3, en svag sådan.

Baksidetext: SEE THE WORLD OF FIFTY SHADES OF GREY ANEW THROUGH THE EYES OF CHRISTIAN GREY.

In Christians's own words, and through his thoughts, reflections, and dreams, E L James offers a fresh perspective on the love story that has enthralled millions of readers around the world.

Christian Grey exercises control in all things; his world is neat, disciplined, and utterly empty - until the day that Anastacia Steele falls in to his office, in a tangle of shapely limbs and tumbling brown hair. He tries to forget her, but instead is swept up in  a storm of emotions he cannot comprehend and cannot exist. Unlike any woman he has known before, shy unwordly Ana seems to see right through him - past the business prodigy and the penthouse lifestyle to Christian's cold, wounded heart.
     Will being with Ana dispel the horrors of his childhood that haunt Christian every night? Or will his dark sexual desires, his compulsion to control, and the self-loathing that fills his soul drives this girl away and destroy the fragile hope she offers him?

Min kommentar: Jag har ju självklart läst de andra tre böckerna om Christian Grey och Anastasia Steele, så när man nu får chansen att se det hela ur Christians perspektiv så är det ju ett måste att läsa även denna bok.

De tre första böckerna i serien var väl inga höjdare precis, språkmässigt. Detsamma gäller den här boken. Men, ändå måste jag läsa vidare. För jag vill ju veta storyn ur Christians synvinkel. Varför är han som han är egentligen?

Men, författaren gör det ju ändå ganska lätt för sig, för det är ju faktiskt samma bok som Fifty Shades of Grey. Och har man läst de andra böckerna, så vet man ju exakt vad som händer! Men, som jag redan skrivit - jag vill veta mer om Christian. Försöker därför att inte hänga upp mig på språket, som inte är vidare bra...

Och, en sak kan jag redan nu lova, och det är att om även de andra två böckerna kommer ur Christians synvinkel, så kommer jag att läsa dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar