söndag 25 september 2016

Absolutely Fabulous - The Movie

Bilden har jag lånat från SF-bio.
Titel: Absolutely Fabulous - The Movie
Originaltitel: Absolutely Fabulous - The Movie
Genre: Komedi
Regissör: Mandie Fletcher
Baserad på: -
Skådespelare: Jennifer Saunders, Joanna Lumley, Jane Horrocks, Julia Sawalha
Utgivningsår: 2016
Längd: 1h 31 min
Serie: -
Såg den på: Biostaden Jönköping 7 september 2016
Betyg: 4

Handling: De hysteriska favoriterna Edina och Patsy är tillbaka och precis som i TV-serien får vi följa dem i deras glamourösa liv med shopping, sena utekvällar och drinkar. När de får skulden för en stor incident vid en releasefest blir de indragna i en mediestorm utan dess like och jagade av paparazzisa. Räddningen blir den Franska Rivieran, dit de flyr för att leva sitt lyxliv i fred - för alltid!

Min kommentar: Ja vad ska man säga egentligen? Det är verkligen helt hysteriskt, precis som den svenska titeln på serien. Jag har sett serien flera gånger, och jag älskar Edina och Patsy, men även Edinas mamma och icke att förglömma Edinas assistent Bubble!

Jag tror att om man gillar serien så gillar man filmen. Det är kanske i längsta laget med en film, men jag tycker ändå att det håller. Hade det varit lite fler besökare i biosalongen hade jag nog gapflabbat lite mer, men av någon anledning så höll jag igen lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar